tisdag, december 30, 2008

I need your sympathy

Jag får skåla in det nya året med kryckor och fullproppad med voltaren & panodil. Blir nog ett härligt rus till champagnen .. hehe.
För att göra en lång historia kort, Vera är en klantfia som har skadat sitt högra knä och det gjorde sablars ont ska ni veta. Missbedömde avståndet när jag skulle hoppa ner ute och dessutom var underlaget halt och jag vurpade. Knät hamnade typ ur led men jag har i efterhand fått veta att korsbandet gick av i knät.

Tänkte först att det nog bara var en rejäl stukning och att det skulle bli bättre under natten. Men icke sa nicke. Jag vaknade upp och kände att det hade blivit värre. Så efter mycket om och men åkte vi till akuten på Mölndals sjukhus i Göteborg. Där fick vi vänta i hela 6 timmar (!) på att få träffa läkare. Hela väntrummet var fullt av stukade ben och brutna armar, lite komiskt faktiskt.
Efter röntgen och undersökning konstaterade läkaren att mitt korsband gått av i knät. I dessa fall görs ingen operation (puh!) utan det läker på sikt. Så nu hoppar jag omkring på kryckor och tycker synd om mig själv.
Så fram med era sympatier nu ...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten... Det låter smärtsamt det där. Jag hoppas att början av nästa år blir bättre än slutet på det här!

Gott nytt!

Anonym sa...

Å, nej vad jobbigt. Klart det kommer att läka men det tar tid. Hoppas att morgondagen blir fantastisk trots kryckor :-)

Sincerely Johanna sa...

Jag tycker synd om dig. Och nåde dig om du inte blir bra snart så vi kan komma igng med träningen till Vårruset ;-)

Anonym sa...

Krya på dej!

/Leo

smultron sa...

Fy, stackare. Önskar dig ett gott nytt år och ett snabbt tillfrisknande. Kram!